Na podlagi 15. ?lena Uredbe o osnovnih storitvah knjinic (Ur. l. RS t. 29/2003) in 18. ?lenom Odloka o ustanovitvi javnega zavoda Knjinice Lenart 8 (MUV t. 22/2007), direktorica Knjinice Lenart sprejema
PRAVILNIK O SPLONIH POGOJIH POSLOVANJA KNJINICE LENART
- UVODNE DOLO?BE
- ?len
Splono
Pravilnik o splonih pogojih poslovanja knjinice (v nadaljevanju Pravilnik) ureja odnose med Knjinico Lenart (v nadaljevanju Knjinica), uporabniki in ?lani knjinice.
Dolo?a etiko poslovanja, medsebojne pravice in dolnosti knjinice, uporabnikov in ?lanov knjinice, dostopnost in pogoje uporabe knjinice, ?asovne in druge omejitve pri izposoji gradiva, storitvah in uporabi knjinice, nadalje jezik poslovanja ter vrste in cenik storitev.
Pravilnik je na vpogled v vseh enotah Knjinici Lenart in je objavljen na spletni strani knjinice.
Pravilnik je obravnaval tudi svet zavoda Knjinice Lenart na svoji 11. seji, 16. 1. 2019.
- ?len
Organizacijske enote knjinice
Knjinica posluje na naslednjih lokacijah: Knjinica Lenart (Nikova ulica 9, 2230 Lenart), Krajevna knjinica Voli?ina (Sp. Voli?ina 82,Voli?ina); Knjinica Cerkvenjak (Cerkvenjak 34, Cerkvenjak) in Knjinica Sv. Ana (Sv. Ana 14, Sv. Ana).
- ?len
Dostopnost knjinice
Obratovalni ?as knjinice je ?as, ko je knjinica odprta za uporabnike. Objavljen je na vidnem mestu ob vhodu vsake enote knjinice. Dolo?en je v letnem delovnem na?rtu knjinice. Obratovalni ?as je priloga tega pravilnika.
Direktor lahko v izjemnih okoli?inah (investicijska dela, napake in okvare, nesre?e, inventure ipd.) odredi za?asno zaprtje posamezne enote.
V ?asu zaprtja posamezne knjinice obveznosti uporabnikov do te knjinice mirujejo.
- ?len
Jezik poslovanja
Jezik poslovanja v knjinici je sloven?ina.
- ?len
Etika poslovanja
Knjinica, ?lani in uporabniki knjini?nih storitev in opreme se morajo ravnati po zakonskih predpisih o avtorskih in sorodnih pravicah, o za?iti osebnih podatkov, o pravici informiranja ter po drugih ustavnih in zakonskih dolo?bah.
Knjini?no osebje je pri poslovanju z uporabniki dolno upotevati na?ela Kodeksa ravnanja javnih uslubencev in Eti?nega kodeksa slovenskih knjini?arjev. Odnos osebja do uporabnika temelji na enakopravnosti, nepristranskosti ter spotovanju tako na strokovni kot ?loveki ravni. Enako vedenje se pri?akuje od uporabnika.
Knjinica omogo?a prost in enakopraven dostop do gradiva in informacij, vendar ne odgovarja za posledice, ki izhajajo iz njihove uporabe.
II. STORITVE ZA UPORABNIKE IN ?LANE
- ?len
Vrste osnovnih storitev
Osnovne storitve se nanaajo na izposojo gradiva, posredovanje informacij in bibliopedagoko delo. Uporabnikom so dostopne v obsegu, ki ga dolo?a ta pravilnik.
- ?len
Pregled osnovnih storitev
Knjinica opravlja naslednje storitve za uporabnike:
vpogled v knjini?ne zbirke v prostem pristopu in njihovo uporabo,
uporabo javnih knjini?nih katalogov, vzajemnega kataloga ter drugih podatkovnih zbirk in informacijskih virov,
dostop do splono dostopnih elektronskih virov javnih oblasti in njihovo uporabo,
posredovanje informacij o gradivu in iz gradiva,
izposojo knjini?nega gradiva v knjinici in na dom,
medknjini?no izposojo,
usposabljanje uporabnikov za uporabo knjinice,
pomo? in svetovanje pri iskanju gradiv in informacij ter pri uporabi knjinice,
seznanjanje z novostmi v knjinici,
fotokopiranje, digitalno fotografiranje in skeniranje gradiva, ki je v lasti knjinice,
rezerviranje knjini?nega gradiva,
uporabo tehni?ne opreme, namenjene uporabnikom,
dostop do svetovnega spleta,
dostop do dejavnosti in prireditev.
Osnovne storitve, ki knjinici povzro?ajo dodatne stroke (zaradi zagotavljanja sledljivosti izposojenega gradiva, obnavljanja pokodovanega gradiva in podobno) knjinica omogo?a le ?lanom knjinice.
- ?len
Cenik
Svet zavoda knjinice v skladu z Zakonom o izvrevanju javnega interesa za kulturo in Uredbo o osnovnih storitvah knjinic potrdi cenik knjinice do konca vsakega teko?ega leta za naslednje leto. Cenik je priloga pravilnika.
- ?len
Uporabniki knjinice
Uporabnik knjinice je fizi?na oseba, ki uporablja osnovne storitve knjinice.
Uporabniki knjinice so se dolni ravnati po dolo?bah tega pravilnika in spotovati hini red.
V primeru nespotovanja dolo?il tega pravilnika lahko knjini?no osebje odstrani mote?ega uporabnika iz knjini?nih prostorov.
- ?len
?lani knjinice
?lan knjinice je uporabnik, ki se je v?lanil v knjinico, da bi lahko uporabljal storitve knjinice, ki jih knjinica omogo?a le ?lanom.
III. ?LANSTVO IN ?LANSKA IZKAZNICA
- ?len
Pogoji za v?lanitev
Fizi?na ali pravna oseba se z izpolnitvijo in podpisom vpisnice obvee, da sprejema splone pogoje poslovanja knjinice ter da bo pri uporabi knjini?nega gradiva, storitev, prostorov in opreme ravnala v skladu s tem pravilnikom in ostalimi akti knjinice.
- ?len
Osebni podatki
Oseba je ob vpisu dolna posredovati osebne podatke, ki jih knjinica uporablja za svoje poslovanje in obve?anje v skladu z Zakonom o knjini?arstvu in v skladu s Pravili varstva in obdelave osebnih podatkov na podlagi privolitve posameznika.
?lan knjinice je dolan najkasneje v 15 dneh sporo?iti vsako spremembo bivali?a in drugih podatkov.
Izdelave nove izkaznice zaradi spremembe podatkov knjinica ne zara?unava.
- ?len
V?lanitev oseb, starejih od 18 let
Osebe, ki so stareje od 18 let, ob vpisu izpolnijo in podpiejo vpisnico ter se izkaejo z osebnim dokumentom s fotografijo.
Pravico do ?lanske izkaznice in uporabe storitev si pridobijo s pla?ilom ?lanarine. Viina ?lanarin je objavljena v ceniku, dolo?i jo Svet zavoda Knjinice Lenart.
- ?len
V?lanitev oseb, mlajih od 18 let
Osebe, mlaje od 18 let, ob vpisu izpolnijo in podpiejo vpisnico. Vpisnico za osebe, mlaje od 15 let, mora podpisati eden od starev ali skrbnik.
Osebe do 18. leta starosti so opro?ene pla?ila ?lanarine.
- ?len
V?lanitev pravnih oseb
Vpisnico izpolni in podpie zaposleni, ki bo v imenu pravne osebe koristil storitve knjinice.
- ?len
V?lanitev tujih dravljanov
V knjinico se lahko v?lanijo tuji dravljani, ki so na daljem bivanju v Sloveniji.
- ?len
Oprostitev pla?ila ?lanarine
V skladu z Uredbo o osnovnih storitvah knjinic so pla?ila ?lanarine opro?ene osebe do osemnajstega leta starosti, brezposelne osebe in invalidi, ki predloijo ustrezno uradno potrdilo (npr. potrdilo o iskalcih zaposlitve Zavoda za zaposlovanje, potrdilo Centra za socialno delo o prejemanju socialne podpore zaradi brezposelnosti, izpis obveznih zdravstvenih zavarovanj osebe Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije, potrdilo o vklju?enosti v varstveno delovni center in podobno). Potrdilo ne sme biti stareje od enega meseca.
Zaposleni v knjinici in upokojenci, ki so se upokojili v knjinici, so opro?eni pla?ila ?lanarine in drugih finan?nih obveznosti v zvezi z izposojo gradiva.
Direktor knjinice lahko ob izjemnih dogodkih odobri zniano ali brezpla?no ?lanarino.
- ?len
?lanska izkaznica
Vsak ?lan knjinice ob vpisu prejme ?lansko izkaznico, na kateri so navedeni: ime, priimek in ?lanska tevilka.
?lanska izkaznica ni prenosljiva in jo sme uporabljati samo ?lan, na ?igar ime je izdana.
?lan se lahko v knjinici identificira tudi s svojo ?lansko izkaznico v digitalni obliki na telefonu.
- ?len
Zloraba in izguba izkaznice
Imetnik ?lanske izkaznice je osebno materialno in kazensko odgovoren za zlorabo ?lanske izkaznice. ?lan knjinice je o izgubi ?lanske izkaznice dolan takoj obvestiti knjinico. Lastnik je odgovoren za morebitno zlorabo izkaznice, dokler knjinice ne obvesti o njeni izgubi ali odtujitvi.
Za osebe do 18. leta v primeru zlorabe ?lanske izkaznice odgovarjajo njihovi stari ali skrbnik.
Uni?eno ali izgubljeno izkaznico knjinica nadomesti z novo in jo zara?una po veljavnem ceniku.
- ?len
Prenehanje ?lanstva
?lanstvo preneha:
po izteku obdobja, za katerega je bila poravnana ?lanarina,
na pisno zahtevo ?lana,
zaradi kritev dolo?b tega pravilnika,
v primeru smrti ali prenehanja delovanja pravne osebe.
Izpis iz evidenc na pisno zahtevo ?lana je moen pod pogojem, da je uporabnik v vseh enotah knjinice poravnal svoje obveznosti do knjinice (vrnjeno gradivo in poravnane finan?ne obveznosti).
O prenehanju ?lanstva zaradi kritev pravilnika odlo?a direktor. Izda sklep, na podlagi katerega se ?lanu za dolo?en ?as odvzame vse ali le nekatere pravice do uporabe in obiskovanja knjinice. Bivi ?lan je ob tem dolan poravnati vse svoje obveznosti do knjinice, v nasprotnem primeru ima knjinica pravico od njega izterjati obveznosti do knjinice ali predati terjatve v izterjavo poobla?eni organizaciji.
Pla?ane ?lanarine knjinica ne vra?a.
IV. IZPOSOJA KNJINI?NEGA GRADIVA
- ?len
Sistem postavitve gradiva
Gradivo v knjinici je v prostem pristopu postavljeno v obmo?jih za razli?ne starostne skupine (gradivo za najmlaje, za otroke in mladino ter za odrasle) ter razporejeno po razli?nih strokovnih podro?jih oziroma literarnih zvrsteh.
Referen?no gradivo je v prostem pristopu.
Domoznansko gradivo je organizirano v posebno zbirko.
- ?len
Pogoji izposoje gradiva na dom
Knjini?no gradivo, s katerim razpolaga knjinica, je dostopno vsem uporabnikom knjinice.
Izposoja gradiva na dom je omogo?ena le ?lanom knjinice. Izposoja je mona samo s predloitvijo imetnikove izkaznice.
Zaradi preverjanja identitete imetnika ?lanske izkaznice lahko osebje knjinice ob izposoji od ?lana zahteva tudi osebni dokument s fotografijo.
Za izposojeno gradivo ?lana do njegovega 18. leta odgovarjajo stari ali skrbniki. Gradivo za otroke si lahko z otrokovo ?lansko izkaznico izposodijo, podaljajo ali rezervirajo tudi otrokovi stari ali skrbnik.
?lan knjinice si lahko izposodi in vrne gradivo v katerikoli enoti knjinice.
- ?len
Pooblastilo ?lana
?e ?lan zaradi bolezni ali drugega upravi?enega razloga ne more obiskati knjinice, lahko knjini?no gradivo izjemoma prevzame tudi oseba, ki ni imetnik izkaznice.
Poobla?enec lahko prevzame gradivo samo s predloitvijo ?lanske izkaznice osebe, ki jo je pooblastila.
- ?len
Seznam gradiva
Knjinica je ?lanu dolna izro?iti seznam gradiva in izpis morebitnega dolga do knjinice. Dolnost ?lana je, da na izpisu takoj preveri pravilnost podatkov o gradivu, izposojevalne roke in morebitne podatke o rezerviranem gradivu ali neporavnanih obveznostih ter da opozori na morebitne nepravilnosti. Knjinica kasnejih reklamacij ne bo upotevala.
- ?len
Omejitev izposoje
Knjinica ve?ino svojega gradiva izposoja na dom. Knjinica ne izposoja na dom gradiva,
ki je ozna?eno z nalepko PS pravlji?na soba,
igra?,
gradiva iz posebnih zbirk (arhivsko in domoznansko gradivo, dragocena dela, diplomske in podiplomske naloge),
zadnjih tevilk ?asopisov in revij.
Knjinica lahko omeji tevilo izposojenih enot gradiva.
V ?asu, ko ra?unalniko vodena izposoja ni mona, lahko ?lani le vrnejo gradivo, izjemoma si lahko izposodijo do 3 enote knjini?nega gradiva.
- ?len
Roki za izposojo gradiva
Izposojevalni roki:
-
za knjige, zemljevide, CD-ROMe , CD-je, revije, avdio-video gradivo 21 dni,
-
za angleko in nemko bralno zna?ko 14 dni,
-
za e-knjige 14 dni.
- ?len
Obve?anje o skorajnjem poteku roka izposoje
Elektronska storitev Moja knjinica ?lanu med drugim omogo?a tudi prejemanje obvestil o skorajnjem poteku roka izposoje in o skorajnjem opominu preko e-pote ali SMS-obvestil. ?lan pridobi geslo za dostop do Moje knjinice osebno v knjinici ali si ga ustvari sam. (Cobiss+)
Za nastavitve in uporabo storitev Moje knjinice je ?lan osebno odgovoren. ?lan je dolan poravnati nastalo zamudnino in stroke opominov ne glede na to, ali je poslano obvestilo (elektronsko ali SMS) storitve Moja knjinica prejel ali ne.
V. PODALJEVANJE IN REZERVIRANJE GRADIVA
- ?len
Podaljevanje izposojevalnih rokov
?lan knjinice lahko podalja rok za izposojeno gradivo osebno v knjinici, po telefonu, po e-poti ali preko elektronske storitve Moja knjinica.
- ?len
Omejitev podaljevanja izposojevalnih rokov
Izposojevalnega roka ni mono podaljati:
-
e-knjigam,
-
knjini?nemu gradivu, ki ga je e rezerviral drug ?lan,
-
po evidentiranem 1. opominu,
-
?e ima ?lan neporavnane finan?ne obveznosti do knjinice, ki so stareje od enega meseca, ne glede na viino zneska.
- ?len
Rezervacija gradiva
?lan knjinice lahko rezervira prosto ali izposojeno knjini?no gradivo osebno v knjinici, po telefonu ali preko elektronske storitve Moja knjinica.
Preko storitve Moja knjinica lahko gradivo rezervirajo ?lani, ki imajo geslo za dostop do storitve Moja knjinica.
Mone so rezervacije vsega gradiva, ki ga knjinica izposoja na dom.
O pripravljenem gradivu knjinica ?lana obvesti na na?in, ki si ga ?lan sam izbere (e-obvestilo, SMS, telefonski klic).
?lan mora gradivo prevzeti v enoti, kjer ga je rezerviral.
- ?len
Prevzem rezerviranega gradiva
Ko je gradivo pripravljeno za prevzem, je ?lan o tem obve?en glede na izbrani na?in obve?anja.
?lan mora gradivo prevzeti v 3 delovnih dneh od prejema obvestila o pripravljenem rezerviranem gradivu.
?e ?lan rezerviranega gradiva v navedenem roku ne prevzame, knjinica vrne gradivo v zbirko.
VI. VRA?ILO GRADIVA IN OPOMINI
- ?len
Vra?ilo gradiva
Knjini?no gradivo lahko vrne kdorkoli v katerikoli enoti tudi brez ?lanske izkaznice.
- ?len
Opomini
Knjinica ?lana opozori na vrnitev gradiva s pisnimi opomini.
Opomin osebam, mlajim od 15 let, se polje na naslov starev ali skrbnika.
?lanu knjinice, ki izposojenega gradiva ne vrne pravo?asno, se obra?unajo stroki opomina po veljavnem ceniku.
Opomin se belei za vsako izposojeno enoto gradiva posebej.
Opomin se pri kompletih gradiva, ki vsebujejo ve? kosov in razli?ne medije, obra?una za komplet kot celoto.
Prvi opomin se pri ?lanu evidentira sedmi dan po izteku izposojevalnega roka. Opomin knjinica isti dan odda na poto. Drugi in tretji opomin se evidentirata v presledkih po 7. dneh. ?etrti opomin (tj. opomin direktorice, opomin pred tobo) knjinica polje 4 krat na leto.
?lan je dolan poravnati zamudnino in opomin, ?eprav opomina e osebno ni prejel.
?etrti opomin se poilja priporo?eno.
Skupaj z opominom se ?lanu knjinice polje tudi izpis evidentiranega gradiva, ki si ga je izposodil, a ga v dolo?enem roku ni vrnil.
?lan je dolan poravnati stroke opominov po veljavnem ceniku. Stroki opominov se setevajo.
- ?len
Poravnava finan?nih obveznosti
Svoje finan?ne obveznosti je ?lan dolan poravnati ob evidentiranju le-teh.
?lan knjinice, ki je poravnal nastale finan?ne obveznosti, je dolan takoj pregledati potrdilo o pla?ilu in ga zadrati do odhoda iz knjinice. Kasnejih reklamacij knjinica ne bo upotevala.
?e ima ?lan neporavnane finan?ne obveznosti, ki so stareje od enega meseca, ne glede na viino zneska, si ne more izposojati gradiva in uporabljati knjini?nih storitev, dokler ne poravna obveznosti.
- ?len
Oprostitev pla?ila finan?nih obveznosti
?lanom knjinice, ki ivijo v tekih socialnih razmerah, lahko v izjemnih primerih knjinica omogo?i poravnavo zamudnine, strokov opominov in morebitne odkodnine v ve? obrokih na osnovi pronje, ki jo ?lan polje direktorju knjinice in ji priloi ustrezna uradna dokazila.
?lan knjinice, ki zaradi izjemnih razmer (nesre?e in podobno) ni mogel vrniti gradiva oziroma podaljati roka izposoje in so mu nastale terjatve, lahko vloi pronjo za oprostitev pla?ila nastalih terjatev. Pronjo polje direktorju knjinice in ji priloi ustrezna uradna dokazila.
VII. POKODOVANJE IN IZGUBA KNJINI?NEGA GRADIVA
- ?len
Ohranjanje knjini?nega gradiva
Knjinica je dolna skrbeti za knjini?no gradivo ter ga s pravilnimi pogoji hranjenja varovati pred uni?enjem in pokodbami.
?lan ima pravico, da neomejeno uporablja gradivo v knjinici in izbira gradivo v prostem pristopu za izposojo na dom ter uporablja druge storitve. Pri tem je dolan skrbno ravnati s knjini?nim gradivom, knjini?no opremo in napravami ter skrbeti za pravo?asno vra?anje izposojenega gradiva.
?lan je dolan varovati izposojeno gradivo pred izgubo in pokodbami. V knjige in druga gradiva ni dovoljeno vpisovati opomb in drugih znakov, pod?rtavati besedil ali povzro?ati drugih pokodb na gradivu.
Pokodovano in uni?eno gradivo se zara?una po veljavnem ceniku.
Ob izposoji gradiva je ?lan dolan gradivo pregledati in opozoriti osebje knjinice na vidne pokodbe ali manjkajo?e dele. V nasprotnem primeru je po vrnitvi gradiva dolan poravnati stroke za pokodovano gradivo.
?lanom ni dovoljeno popravljati gradiva, temve? so na vsako pokodbo, nastalo v ?asu izposoje, dolni opozoriti pri vra?ilu.
- ?len
Pokodovanje gradiva
Odkodnino za pokodovano gradivo dolo?i knjinica glede na vrednost gradiva.
?e knjini?no osebje ob vra?ilu gradiva ugotovi, da so bile nalepke s ?rtno kodo ali nalepke za varovanje gradiva proti kraji namerno uni?ene, zara?una ?lanu odkodnino po ceniku.
Za materialno kodo na gradivu, ki jo povzro?ijo ?lani do 18. leta starosti, odgovarjajo stari ali skrbniki.
Knjinica ne prevzema odgovornosti za kakrnokoli kodo, ki nastane kot posledica uporabe prenosnih podatkovnih medijev za izposojo (CD, DVD, CD-ROM ali drugo), ki jih uporabniki uporabljajo na svojih osebnih ra?unalnikih in drugih napravah.
- ?len
Nadomestilo za uni?eno oziroma izgubljeno gradivo
Uni?eno ali izgubljeno gradivo je ?lan dolan nadomestiti z enakim gradivom.
?e gradiva ni mogo?e nadomestiti z enakim, ?lanu knjinica zara?una odkodnino glede na vrednost gradiva in stroke obdelave gradiva po veljavnem ceniku.
V primeru izgube posameznega dela ve?vrstnega gradiva, kompleta ali garniture (jezikovni te?aji, ipd.), je ?lan dolan poravnati stroke celotnega kompleta.
?lan je dolan pla?ati stroke opominov do dneva, ko gradivo nadomesti z enakim ali zanj pla?a odkodnino.
?e ?lan v roku dveh mesecev od pla?ila odkodnine izgubljeno gradivo prinese v knjinico, mu knjinica vrne pla?ano odkodnino za gradivo, ne pa tudi strokov obdelave gradiva in pla?anih zamudnin.
- ?len
Varovanje gradiva pred krajo
Za za?ito gradiva se uporablja alarmni varnostni sistem. V primeru sproitve tega sistema so uporabniki knjinice dolni sodelovati z osebjem knjinice pri odpravi vzroka, zaradi katerega se je sproil alarm.
Na zahtevo osebja je ?lan knjinice ob izhodu dolan pokazati izposojeno gradivo, ?lansko izkaznico in osebni dokument s fotografijo.
VIII. IZTERJAVA GRADIVA IN FINAN?NIH OBVEZNOSTI
- ?len
Izterjava
Knjinica dva krat letno obvesti ?lane z nevrnjenim gradivom in jih pozove k vra?ilu gradiva ter pla?ilu finan?nih obveznosti.
Knjinica izterjavo zara?una v skladu z veljavnim cenikom.
Dokler ?lan v postopku izterjave ne poravna svojih obveznosti, ne more uporabljati storitev knjinice.
- ?len
Izterjava po izvensodni in sodni poti
?e ?lan kljub pozivu ne poravna svojih finan?nih obveznosti v dolo?enem roku, lahko knjinica terjatev preda poobla?eni organizaciji za izterjavo oziroma odvetniku.
Ko izterjavo prevzame poobla?ena organizacija za izterjavo, gradiva ni ve? mono nadomestiti z enakim. ?lan mora vrniti izposojeno gradivo ali pa zanj pla?ati odkodnino.
Stroki izterjave se setevajo in se zara?unajo v skladu z veljavnim cenikom.
IX. UPORABA PROSTOROV IN OPREME
- ?len
Hini red
V prostorih knjinice je knjini?no osebje dolno zagotavljati urejenost prostorov, knjini?nih zbirk in opreme ter druge pogoje za nemoteno delo uporabnikov in izvajanje dejavnosti.
Uporabniki knjinice so dolni spotovati in upotevati pravila obnaanja v skladu s tem pravilnikom oziroma hinim redom.
Hini red sprejme direktor knjinice in je priloga tega pravilnika.
Uporabnika, ki kri red v knjinici ali ne upoteva pravil uporabe osebnih ra?unalnikov ter opozoril in zahtev osebja knjinice, se odslovi iz knjinice.
?e se uporabnik knjinice ve?krat nedostojno vede, moti, nadleguje ali kakorkoli ogroa knjini?no osebje ali uporabnike knjinice, mu lahko knjinica prepove vstop knjinico in onemogo?i uporabo vseh storitev. V tem primeru se mu pla?ana ?lanarina ne vrne.
- ?len
Uporaba ra?unalnikov in opreme
Uporabniki knjinice lahko uporabljajo osebne ra?unalnike in pripadajo?o opremo, ki je namenjena uporabnikom.
Za uporabo ra?unalnika potrebujejo tevilko ?lanske izkaznice in geslo (Moja knjinica). Knjinica vodi evidenco uporabe ra?unalnikov, ki zajema ?lansko tevilko. Uporabniki so dolni upotevati Pravila uporabe ra?unalnikov in druge tehni?ne opreme. Uporabniki so v ?asu dela na ra?unalniku materialno odgovorni za vse strojne in programske okvare ter za morebitno kodo, ki bi jo z uporabo ra?unalnikov in drugih naprav knjinice povzro?il uporabnik.
Knjini?no osebje lahko prepove uporabo ra?unalnika in druge opreme tistim uporabnikom, ki ne upotevajo dolo?il pravilnika, hinega reda ali drugih pravil knjinice.
Pravila uporabe ra?unalnikov in druge tehni?ne opreme sprejme direktor knjinice in so priloga tega pravilnika.
- ?len
Uporaba in najem prostorov
Prostore knjinice, ki so namenjeni prireditvam (kletni prostori) lahko knjinica v skladu z veljavnim cenikom oddaja v najem.
ole, vrtci, drutva in druge organizacije jih lahko po dogovoru s knjinico uporabljajo brezpla?no za prireditve, ki imajo kulturni, izobraevalni, informativni, razvedrilni ali drug zna?aj, ki je v skladu z dejavnostjo in poslanstvom knjinice.
Brezpla?na uporaba je mona samo za prireditve, za katere se ne pobira vstopnina, kotizacija ali drug finan?ni prispevek in njihov namen ni komercialne ali politi?ne narave.
V dogovoru s knjinico lahko avtorji in zalobe predstavijo svoje izdaje (knjige, glasbene zgo?enke, filme) brezpla?no. Neposredno po predstavitvi lahko v knjinici organizirajo prodajo predstavljenih del obiskovalcem. Vse obveznosti, ki se nanaajo na predstavitev del in prodajo (avtorski honorarji, potni stroki udeleencev, odkodnine avtorjem, davek od prodaje ipd.) bremenijo zalonika oziroma avtorja.
- ?len
Oglaevanje
Brezpla?no oglaevanje in plakatiranje v prostorih knjinice je z vednostjo knjinice dovoljeno kulturnim in drugim javnim zavodom, drutvom in izobraevalnim ustanovam.
Komercialnim ponudnikom je oglaevanje v prostorih knjinice in na stavbah knjinice dovoljeno samo s soglasjem direktorja knjinice. Knjinica vse nedogovorjene oglase in promocijsko gradivo odstrani.
X. OSTALE STORITVE
- ?len
Medknjini?na izposoja ?lanom
Na eljo ?lana lahko knjinica gradivo naro?i iz druge knjinice. Gradivo ?lanu izposodi po pravilih knjinice, ki gradivo posoja (npr. rok izposoje, monost podaljanja, zamudnine ipd.). Dobavnih rokov za to gradivo knjinica ne more jam?iti. Knjinica ?lana o pripravljenem gradivu obvesti na dogovorjeni na?in, tj. telefonsko ali z e-poto.
Stroke medknjini?ne izposoje pla?a ?lan knjinice po veljavnem ceniku knjinice iz katere se gradivo naro?i.
?lan je dolan pla?ati storitev po veljavnem ceniku, tudi ?e naro?enega gradiva ne prevzame.
Medknjini?no naro?ilo iz tujine poteka preko Narodne in univerzitetne knjinice. Pla?ilo storitve se obra?una glede na dejanske stroke.
- ?len
Medknjini?na izposoja drugi knjinici
Knjinica po svojem ceniku zara?una medknjini?no izposojo gradiva, ki ga izposodi drugi knjinici.
- ?len
Reproduciranje gradiva
Knjinica izvaja reproduciranje gradiva (tiskanje, fotokopiranje, skeniranje), ki ga hrani knjinica, v skladu z dolo?ili Zakona o avtorski in sorodnih pravicah.
Gradiva, ki je arhivski izvod ali pa je zaradi velikosti formata, slabe vezave ali morebitnih drugih pokodb neprimerno za fotokopiranje, knjinica ne fotokopira. Fotografiranje ali digitalizacija takega gradiva sta moni po presoji knjini?nega osebja.
- ?len
Antikvarna prodaja gradiva
Knjinica lahko s soglasjem Sveta knjinice prodaja gradivo, ki je bilo izlo?eno in odpisano iz knjini?ne zbirke. Prodaja lahko tudi gradivo, ki ga je prejela v okviru posebnih projektov, ?e ni bilo v celoti porabljeno za projekte in ?e se o tem dogovori z nosilci projektov.
- ?len
Knjini darovi
Knjinica po lastni strokovni presoji razpolaga s podarjenim gradivom in odlo?a o njegovem uvr?anju v knjini?no zbirko.
- ?len
Publikacije in promocijski material
Knjinica lahko prodaja publikacije in ostale promocijske materiale, ki jih izdaja in pripravlja sama, ali pa se o njihovi prodaji dogovori z ustanoviteljem ali poslovnimi partnerji.
- ?len
Pohvale in pritobe
?lani in uporabniki imajo monost pohvale ali pritobe na poslovanje knjinice:
v knjinici: knjiga pohval in pripomb se nahaja pri izposojevalnem pultu;
na naslov: Knjinica Lenart, Nikova ul. 9, 2230 Lenart;
po elektronski poti na e-naslov: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled..
Na pisno pritobo ?lana ali uporabnika je knjinica dolna odgovoriti v tridesetih (30) dneh od prejema pritobe. Knjinica odgovarja zgolj na polno podpisane pritobe (?lan navede ime, priimek in tevilko ?lanske izkaznice; uporabnik navede ime, priimek in naslov).
Za reevanje pisnih pritob je zadolen direktor knjinice oziroma komisija, ki jo direktor pooblasti.
XI. VAROVANJE IN UPORABA OSEBNIH PODATKOV
- ?len
Uporaba osebnih podatkov ?lana knjinice
Knjinica ima za potrebe izvajanja svoje dejavnosti, zavarovanja knjini?nega gradiva ter nudenja posebnih ugodnosti dolo?enim kategorijam ?lanov pravico, da v skladu s predpisi o varstvu osebnih podatkov zbira in obdeluje naslednje osebne podatke svojih ?lanov: ime in priimek, datum in kraj rojstva, naslov stalnega oziroma za?asnega bivali?a, kategorijo ?lana, podatke za obve?anje (telefonska tevilka oziroma naslov elektronske pote).
V skladu z Zakonom o knjini?arstvu se osebni podatki o ?lanih vodijo e najve? leto od poteka ?lanstva v knjinici, potem se zbriejo. ?e ima ?lan neporavnane obveznosti, se njegovi podatki izbriejo, ko so obveznosti poravnane.
XII. KAZENSKI DOLO?BI
- ?len
Kritve dolo?il pravilnika
?e ?lan ne upoteva dolo?il tega pravilnika, hinega reda ali Pravilnika o uporabi ra?unalnikov in druge opreme, ga lahko direktor knjinice v skladu s 15. ?lenom Uredbe o osnovnih storitvah knjinice (Ur. list 29/2003) izklju?i iz ?lanstva, uporabniku pa prepove vstop v knjinico.
- ?len
Pristojno sodi?e
Morebitne spore, ki jih knjinica in njeni uporabniki ne uspejo reiti sporazumno, reuje pristojno sodi?e.
XIII. KON?NA IN PREHODNA DOLO?BA
- ?len
Spremembe in dopolnitve pravilnika
Spremembe in dopolnitve tega pravilnika ali nov pravilnik sprejema direktor zavoda.
- ?len
Veljavnost pravilnika
Ta pravilnik velja od 1. 7. 2019 dalje, dopolnjen s prilogo o obratovalnem ?asu.
- ?len
Prenehanje veljavnosti
Z uveljavitvijo tega pravilnika preneha veljati prejnji Pravilnik o splonih pogojih poslovanja, ki ga je direktorica Knjinice Lenart sprejela 17. 1. 2019 in je veljal od 1. 2. 2019 dalje.
Petra Kranvogel Koroec, direktorica Lenart, 24. 6. 2019
Dodatno:
Hisni_red_Knjiznice_Lenart.pdf
Pravila_uporabe_racunalnikov_in_druge_tehnicne_opreme_KL.pdf
Pravilnik_o_splosnih_pogojih_poslovananja_KL_2.pdf